Do wyboru, do koloru. Rodzaje ekspozytorów towarowych

Zainteresowanie klientów lub kontrahentów ofertą możliwe jest jedynie wtedy, jeśli stworzymy im okazję do zapoznania się z nią. Każdy produkt czy usługa wymaga właściwego zaprezentowania. W tym celu wykorzystuje się półki, witryny, stoły i lady, ale nie należy pomijać możliwości ekspozytorów towarowych, aby dotrzeć do jak najszerszej rzeszy odbiorców.

Oferta jeszcze bliżej

Odpowiednio ukazane produkty potrafią przyciągnąć i skupić na sobie uwagę konsumenta. Istotny jest zatem sposób prezentacji, który powinien być przede wszystkim atrakcyjny wizualnie. Ekspozytory towarowe zapewniają sprawdzony sposób na zaciekawienie ofertą. Za ich pomocą można wykorzystać wyróżniającą kolorystykę oraz wymowne, ale charakterystycznych elementy.

Sięgając po te środki wyrazu, należy pamiętać, aby projekt ekspozytora pozostał w zgodzie z koncepcją firmy. Musimy pamiętać, że jest on cennym medium w budowaniu świadomości i rozpoznawalności wizerunku marki. Jednocześnie projekt ekspozytora powinien uwzględniać zaspokojenie oczekiwań odbiorców. Wśród nich znajduje się w pierwszej kolejności zapotrzebowanie na kompletną informację o produkcie lub usłudze.

Ekspozytory towarowe pozwalają wykorzystać do prezentacji asortymentu dodatkową przestrzeń poza regałem czy witryną. Tym samym ułatwia się konsumentowi kontakt z ofertą. Rozmieszczenie produktów za pośrednictwem ekspozytorów towarowych w dodatkowych punktach sklepu, hali targowej czy sali konferencyjnej zwiększa szansę na to, że klient zetknie się z naszą propozycją. Sięgamy wówczas istotne metody oddziaływania, aby wpłynąć na jego decyzje konsumenckie. Oferta dostępna na wyciągnięcie ręki może być bardziej kusząca od innych.

Skuteczna prezentacja produktu

Chociaż rolą ekspozytora jest atrakcyjne ukazanie asortymentu, to stanowi on również ważny element akcji promocyjnej i marketingowej. Jego powierzchnia idealnie nadaje się do tego, by umieścić na niej logo marki, jej hasło oraz motywy wykorzystane w kampanii reklamowej produktu.

Ekspozytory towarowe ułatwiają zwiększenie obszaru promocji i oddziaływania, gdyż z powodzeniem można umieścić w różnym miejscu. W zależności od potrzeb i punktu prezentacji mamy do dyspozycji następujące ekspozytory towarowe:

  • Standy modułowe – mają postać regałów z wybraną ilością półek, np. czterech, sześciu. Oferowane są w wersji: ekspozytorów naziemnych lub ekspozytorów paletowych, czyli ustawianych bezpośrednio na podłodze lub na palecie. Sprawdzają się ustawione w pobliżu kas lub od frontalnej strony regałów. Wykorzystuje się je często do prezentacji oferty sezonowej. W grupie standów modułowych znajdziemy też ekspozytory naladowe. Ustawia się je na ladach, blatach kontuarach, aby wyeksponować słodycze, drobne gadżety lub ulotki. Mogą stanowić długoterminowy element ekspozycji lub uzupełniać sezonowe kampanie.
  • Displaye – mają postać zbliżoną do kartonowych kasetek, wraz z zadrukowaną powierzchnią eksponują i promują produkty na półkach sklepowych czy regałach podczas targów. Świetnie prezentują się w nich słodycze, napoje lub zabawki dla dzieci.
  • Tacki kartonowe (jumbo traye) – dzięki zaprojektowanej szacie graficznej również są wykorzystywane do prezentacji towarów na półkach sklepowych. Oprócz tego można z nich skorzystać podczas transportowania produktów.

Warto pamiętać, że oferowane przez naszą firmę kartonowe ekspozytory są stabilne i wysoce odporne na uszkodzenia. Proponujemy ich całkowite wykonanie od projektu, nawet najbardziej niekonwencjonalnego, po produkcję, złożenie, a nawet zatowarowanie standów, zawsze w zgodzie z intencją kontrahentów.