Czy standy reklamowe mają wpływ na sprzedaż produktu?

Wiedza z zakresu marketingu jest niezbędna, by umiejętnie poruszać się w świecie przedsiębiorców, tym bardziej, gdy branża, w której działamy, jest bogata w przedstawicieli realizujących podobną politykę przedsiębiorstwa do naszej. Stąd też utrzymanie wśród nich wysokiej pozycji jest dość trudne. Głównym zadaniem producentów jest dotarcie ze swoim produktem do jak największej liczby odbiorców, zanim zrobi to konkurencja. Jak to uczynić, by efektywnie zbliżyć się do klienta?

Standardy marketingu a konsument

Większość z odbiorców usług to wzrokowcy, więc oddziaływanie na ten zmysł stanowi nieraz podstawę wielu prowadzonych kampanii reklamowych, w większości przypadków z dużym powodzeniem. Stawianie konsumentowi przed oczy kolorowych przyciągających uwagę banerów czy standów reklamowych umiejscowionych w strategicznych punktach to celowe działanie, które już na starcie stawia klienta na przegranej pozycji, nawet jeśli on jeszcze tego nie wie. Działanie na podświadomość kolorowymi ilustracjami pokazującymi szczęśliwe rodziny lub uśmiechnięte dzieci to najkrótsza, a jednocześnie najbardziej skuteczna droga producenta do ich portfela. Aby zobrazować sytuację, warto się zastanowić, czy robiąc zakupy, sięgamy po produkty znane, których reklamy mijaliśmy po drodze, czy też innego rodzaju.

Reklama źródłem i dźwignią handlu, ale czy zawsze?

Współczesny konsument ma do dyspozycji miliony rodzajów towarów, a każdy z nich posiada jeszcze różnego rodzaju odpowiedniki. Wypróbować wszystkich niepodobna, więc w pierwszej kolejności konsument kieruje się ich popularnością oraz ceną. Popularność produktu może zostać podniesiona poprzez opinie rodziny czy znajomych, natomiast olbrzymią rolę odgrywa tutaj także reklama. Mijając standy reklamujące produkt bądź też będące dla niego oprawą wizualną, odruchowo skanujemy całą konstrukcję, odnajdując tam cechy, które są dla nas atrakcyjne i dzięki temu chętniej sięgamy po dany towar.