Metody foliowania produktów

Folia jest materiałem chętnie wykorzystywanym do masowego zabezpieczania i pakowania produktów. Najczęściej stosuje się w tym celu folię termokurczliwą oraz torebki foliowe. Proces foliowania produktów jest w dużej mierze zautomatyzowany: nowoczesne linie pakujące gwarantują szybką i sprawną realizację usługi. Najczęściej w folie pakowane są takie produkty jak: książki, prasa, materiały drukowane, broszury i katalogi reklamowe, artykuły przemysłowe, kosmetyki, karty kredytowe, kalendarze. Pojedyncze artykuły dzięki foliowaniu są szczelnie zabezpieczone przed zniszczeniem czy zabrudzeniem.

Łączenie produktów

Poza wyżej wymienionymi zastosowaniami folia świetnie sprawdza się też przy łączeniu produktów w zestawy czy pakiety: skutecznie chroni artykuły przez rozdzieleniem np. w czasie transportu i magazynowania, ale też jest bardzo atrakcyjna wizualnie. Z jej pomocą można sprawnie łączyć dwa produkty lub ich większą liczbę.

Stosowane metody foliowania

Foliowanie produktów w laminatorach nadaje im elegancki wygląd oraz większą sztywność i odporność np. na działanie promieni UV. Innym stosowanym rozwiązaniem są zgrzewarki kątowe służące do pakowania w folie zabezpieczające: polietylen – PE, polipropylen – PP oraz termokurczliwą – PCV, PE, poliolefinę. Gwarantują one zapakowanym w nią produktom odpowiedni poziom szczelności, trwałości i estetyki. Z kolei Flow Pack to metoda szybkiego, kompaktowego pakowania produktów z wykorzystaniem folii polietylenowej lub polipropylenowej. Jej efektem jest powstawanie luźnych torebek z szerokim zgrzewem, zawierającym produkt w środku. Często stosowanym sposobem foliowania jest też wykorzystanie folii termokurczliwej. Można ją stosować zarówno w przypadku pojedynczych produktów, jak i ich zestawów. Folia termokurczliwa nie tylko skutecznie zabezpiecza produkty, ale też zapewnia im estetyczny wygląd. Proces foliowania tą metodą jest zwykle realizowany automatycznie lub półautomatycznie, przy wydajnych rozwiązaniach technologicznych można uzyskać dużą ilość dobrze spakowanych pakietów produktów.