Czy personalizowanie kopert to dobry pomysł?

Każdy z nas lubi myśleć o sobie, że jest wyjątkowy i lubi być tak traktowany. Nie inaczej jest w przypadku przesyłek reklamowych czy zaproszeń. Personalizacja pozwala nie tylko na stworzenie skutecznych materiałów reklamowych dla konkretnej grupy odbiorców, ale zapewnia korespondencji też odpowiednią oprawę np. w postaci kopert. Różnica między zwykłą, białą kopertą a taką, którą zaprojektowano dla danej firmy czy wręcz pod kątem potrzeb prowadzonej kampanii reklamowej, jest zauważalna na pierwszy rzut oka.   

Co można umieścić na kopercie?

Personalizacja kopert daje szansę na to, by wykazać się kreatywnością i zaprezentować atuty firmy czy produktu. Ciekawe wizualnie, mniej standardowe rozwiązania mają większą szansę zwrócić uwagę potencjalnych klientów i zapaść im w pamięć. Na kopercie można umieścić dane teleadresowe firmy, jej logo lub slogan reklamowy. Ale ciekawym pomysłem będzie też dodanie zdjęcia czy specjalnie zaprojektowanej do tego celu grafiki. Dla firm korzystających z usług tradycyjnej poczty powierzchnia reklamowa dostępna na wysyłanych do klientów kopertach jest ekonomicznym i skutecznym sposobem na reklamę. Koszt innych kampanii byłby na pewno wyższy. Do tego korzystając z pomocy firmy zewnętrznej w zakresie np. pakowania i wysyłki paczek, można połączyć je z personalizacją kopert. Inną opcją jest zamówienie tylko personalizacji korespondencji w profesjonalnej drukarni.

Na co warto zwrócić uwagę przy zamawianiu usługi?

Na pewno duże znaczenie ma jakość i staranność przygotowanych nadruków. Tanio, nie zawsze znaczy dobrze, a pamiętając, że wysyłamy do klienta kopertę, która jest wizytówką naszej firmy, nie kierujmy się tylko niską ceną usługi. Jeśli zależy nam na czasie, bo wysyłka musi być wykonana w określonym terminie, dobrą opcją będzie zlecenie wykonawcy druku ekspresowego. Do personalizacji kopert wykorzystywany jest zazwyczaj druk cyfrowy, chyba że mamy do czynienia z naprawdę dużym nakładem – bo tylko w tym przypadku opłacalny jest druk offsetowy. Druk cyfrowy zapewnia dużą rozdzielczość, dzięki czemu możliwe jest precyzyjne odwzorowanie na kopercie zaprojektowanej grafiki.