Co to jest insertowanie?

Termin insertowanie związany jest z konfekcjonowaniem produktów. Insertowanie polega na dokładaniu do głównego produktu dodatkowych elementów np. ulotek, próbek, zaproszeń czy drobnych gadżetów reklamowych. Insertowanie jest zlecane najczęściej w celach reklamowych: przy okazji sprzedaży np. prasy, katalogów czy książek dystrybuowane są dodatkowe materiały, zwykle właśnie o charakterze reklamowym.  

Jak przebiega proces insertowania?

Insertowanie produktów może przybierać formę foliowania, wklejania lub kopertowania. W pierwszym przypadku folia może posłużyć do dołączenia dodatku np. do kolorowego magazynu. Tym dodatkiem może być katalog reklamowy, ulotki czy płyta DVD. Folia skutecznie łączy oba produkty i zabezpiecza przed ich rozłączeniem. Alternatywną opcją jest wklejanie: mogą to być na przykład próbki kosmetyków doklejane do różnego rodzaju materiałów drukowanych. Jeśli usługa ta zrealizowana jest solidnie, z wykorzystaniem dobrych preparatów klejąc ych, nie powinno być ryzyka, że próbka przepadkiem się odklei w czasie transportu. Trzecią metodą insertowania jest kopertowanie polegające na dołączaniu do produktów kopert, w których mogą być np. ulotki reklamowe czy zaproszenia na określone wydarzenia czy spotkania promocyjne.

Komu zlecić usługę insertowania?

Niektóre przedsiębiorstwa realizują usługę insertowania we własnym zakresie, jednak nie zawsze pozwala na to wyposażenie zakładu czy zasoby ludzkie. Dlatego najczęściej insertowanie produktów jest zlecane firmom zewnętrznym, specjalizującym się w co-packingu i tym podobnych usługach. Doświadczenie w realizacji takich zadań, nowoczesny park maszynowy oraz wykwalifikowani pracownicy gwarantują rzetelne i profesjonalne wykonanie tej usługi. Warto też zaznaczyć, że nie wszystkie czynności związane z insertowaniem mogą być realizowane tylko przez maszyny.

Czy insertowanie się opłaci?

Tak, gdyż korzystają na tym wszystkie strony: i producenci zyskujący na dołączeniu do np. czasopism dodatkowych elementów, które mogą zainteresować klientów, i firmy, które korzystając z masowej dystrybucji książek, gazet i tym podobnych mogą dotrzeć ze swoimi materiałami promocyjnymi czy próbkami do szerokiego grona potencjalnych klientów. I wreszcie, zadowoleni są sami klienci, którzy otrzymują coś gratis i mogą wypróbować na przykład nowy kosmetyk przed jego zakupem.