Co packing – właściwości i zastosowanie

Osoby zainteresowane usługami pakowania i konfekcjonowania być może spotkały się już z terminem co-packing. Składa się na niego kilka różnych usług, którym celem jest przygotowanie produktów do sprzedaży lub wysyłki do klientów. Co warto wiedzieć o przebiegu co-packingu i zakresie jego stosowania? Komu można zlecić taką usługę? Odpowiedzi na te pytania poniżej.

Czym jest co-packing?

Termin co-packing obejmuje usługi pakowania i przepakowywania produktów oraz wymiany opakowań. Czynnościom tym, w zależności od charakteru danego zlecenia i potrzeb klienta, towarzyszyć może też etykietowanie produktów, foliowanie, kopertowanie czy insertowanie. Wszystkie te czynności powinny zostać wykonane porządnie i profesjonalnie, tak by efektem końcowym co-packingu były starannie i estetycznie zapakowane wyroby. Co-packing może dotyczyć nie tylko pakowania produktów w pojedynczych i zbiorczych opakowaniach, ale również np. tworzenia zestawów promocyjnych czy łączenia produktów z materiałami reklamowymi.

Zalety outsourcingu co-packingu

Usługi związane z co-packingiem są często zlecane przez przedsiębiorstwa wyspecjalizowanym firmom zewnętrznym. Outsourcing tych usług zapewnia dużą oszczędność: dzięki niemu firmy nie muszą zatrudniać dodatkowych pracowników czy rozbudowywać parku maszynowego i kupować wyspecjalizowanego sprzętu do pakowania. Za skorzystaniem z oferty outosurcingu przemawia też doświadczenie pracowników takich firm, które mają na koncie wiele podobnych zrealizowanych zleceń. Zlecenie co-packingu firmie zewnętrznej opłaca się szczególnie w przypadku prowadzenia sprzedaży sezonowej i tym samym sezonowego zapotrzebowania na takie usługi. Nie każdy może zdaje sobie sprawę z tego, że z takich form współpracy chętnie korzystają przedsiębiorstwa z branży e-commerce, w tym sklepy internetowe. Takim firmom zazwyczaj nie opłaca się tworzyć własnej infrastruktury czy zatrudniać personelu do pakowania produktów. A z racji tej, że rynek sprzedaży w Internecie rozwija się bardzo dynamicznie, może również zaobserwować rosnące zapotrzebowanie na profesjonalne usługi co-packingu.